Google Website Translator Gadget

Aug 27, 2012

Bismillah..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
Tak pernah lepas dari cobaan
Dalam perjalanan percintaan
Tapi ku relakan cintaku untuk mu
Yakin pada tulusnya kasihmu
Hanya kerana cinta ku melangkah jauh
Sanggup menyepi mencari ilham ku
Tak ada yang lebih dari itu
Hanya kerana cinta ku bersujud pasrah
Mengharapkan belas maaf dari mu
Tak ada yang lebih
Tak ada yang lebih dari itu


Bismillah, Ya hanya dengan nama-Mu Ya Allah, Aku berusaha, aku cuba dan aku bertawakal hanya kepada-Mu. Saling tidak ku lupa berdoa bersujud hanya mengharapkan belas dan Rahmat dari-Mu..

Disaat persoaalan menghantui diri, dan disaat berpuluh tanda soal terbit dari lubuk hati yang penuh dengan "eager", terbit cahaya kecil yang cuba melepaskan diri dari globe kaca yang terus memancar rasa kesyukuran.. 

Cahaya kecil yang penuh dengan seribu tanda tanya, Bersediakah Engkau, sudah lapangkah niat di dada, dan sudah terpatrikah nawaitumu kerana Allah.. 

Ya Allah, Disaat niatku tersasar bantulah aku untuk terus berada dalam lingkungan hidayah-Mu. Di saat diri ini leka dan tersia degan cobaan dunia, bantulah aku untuk terus kuat memegang dunia hanya pada telapak tangan ku manakala Hatiku terus kukuh mendakap cintaku Kepada-Mu.. 

Ya Allah, 
University Of Otago, New Zealand.. 
Jadikanlah keputusan ini yang terbaik,
Keputusan yang mendapat Redha-Mu, 
Bukan pula mengundang Istidraj-Mu. 

Ya Allah 
aku bertawakal,
Aku berserah hanya kepada-Mu,
Bantu diriku Ini Oh Allah.. 

Bismillah..
Apabila dahi bertemu sejadah ,
Itulah saat cinta terindah, 
Apabila doa menjadi harapan,
Itulah istikharah termahal..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Music Player